czwartek, 18 sierpnia 2016

BUTY SALEWA RAVEN COMBI GTX - black/yellow

 Buty zakupiłem w 2013 roku z zamiarem uniwersalnego używania w górach przez cały rok bez względu na pogodę czy temperaturę. Mimo że nie są to buty lekkie ważą 800g zdecydowałem się na ich zakup. Spotkałem wiele opinii twierdzących że jest to but zimowy ale nie zraziłem się tym i ze względu na finanse chciałem mieć takie dłuższe buty uniwersalne.
 Dużym plusem tych butów jest ich konstrukcja z naturalnej skóry pokrytej poliuretanem oraz codury z membraną GORE-TEX. Wszystko fajnie tylko podczas dłuższych marszy w bardzo ciepły dzień noga jednak trochę się poci. Na całe szczęście nie mam problemu z nadmierną potliwością stóp bo w okresie letnim miałbym chyba basen.Jeszcze jednym mankamentem jest dla mnie szybkie wycieranie się podeszwy przy chodzeniu w dolinach lub po asfalcie.
 Dobrym rozwiązaniem jest gumowy otok zastosowany naokoło buta chroni cholewkę zarówno przed uszkodzeniem mechanicznym, jak również przed błotem i pyłem. Chroni dobrze palce przed skałą która czasem wyrasta sama wyrasta z ziemi.
 Podczas zimowych wędrówek przydaje się w górnej części zastosowany neoprenowy ochraniacz zabezpieczający przed dostawaniem się śniegu do środka buta. Bardzo przydatny tylko że szybko przesiąka a na większym mrozie zamarza. But podczas mrozu rzędu -10, -15 stopni dobrze utrzymuje ciepło podczas poruszania się.
Buty posiadają porządny trzy strefowy system wiązania co pozwala na swobodę ruchów i jest dla mnie dużym atutem. Są to buty pancerne które nigdy mi nie przesiąkły i po trzech latach katowania nadal służą choć już od tego roku zamierzam je używać tylko w okresie przejściowym na jesieni. Na inne pory roku posiadam już inne buty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz