piątek, 19 sierpnia 2016

APTECZKA

Jednym z najważniejszych dla mnie elementów ekwipunku, który zawsze zabieram ze sobą w góry, jest apteczka turystyczna. Zauważyłem że dużo osób niestety bagatelizuje taką podręczną i podstawową formę pomocy. W górach nie trudno o zranienie, otarcie czy skręcenie. Najprostsza apteczka w takiej sytuacji może nam pomóc bez potrzeby przerywania wycieczki.



W sklepach turystycznych jest wiele rodzajów różnego typu apteczek. Różnią się wielkością, materiałem z jakiego są wykonane i ceną. Tymczasem podstawowe wyposażenie jest bardzo zbliżone do siebie.
Możemy też sami kupić pustą apteczkę i skompletować samodzielnie jej wyposażenie. Ja osobiście postawiłem na apteczkę Deuter First Aid Kit można ją kupić do 100zł w kilku sklepach internetowych. Dostajemy apteczkę z podstawowym wyposażeniem. Ja do swojej dołożyłem kilka według mnie potrzebnych rzeczy które zmieściły się w wolnej przestrzeni. Apteczka ma wymiary 18/11/5 - (w moim przypadku na 7 trochę dołożyłem i się poszerzyła). Jest zgrabna i wygodna. Materiał z jakiego jest wykonana jest dobrej jakości.


 Po odsunięciu suwaka rozpoławia się na dwie części jedną zasuwaną z siatką i drugą rozkładaną. To co się rzuca na pierwszy rzut oka to światło chemiczne które sam dołożyłem do wyposażenia oraz podstawowa instrukcja wzywania pomocy w górach z kilkoma numerami ratunkowymi. Nie ma chyba nic gorszego niż brak światła wtedy kiedy jest ono najbardziej potrzebne.






Po odchyleniu środkowej części na bok widzimy że apteczka składa się z trzech części. Zajmijmy się teraz każdą z nich.





Zasuwana i największa komora mieści u mnie:
- 2 elastyczne opaski o szerokości 6 centymetrów
- 2 grube gazy jałowe o wymiarach 4 x 6 centymetrów
- chustę trójkątną
- 1 parę rękawiczek nitrylowych
- 4 gaziki Leko
- 1 igłę 0,6
- pincetę
- nożyczki o zaokrąglonych końcach
- obcinacz do paznokci
- gwizdek
- miniaturowy pojemniczek nitki dentystycznej



Środkowa komora mieści:
- dodatkowe 2 pary rękawiczek nitrylowych
- różne rodzaje plastrów ( posiadam ich bardzo dużo w różnych rozmiarach i o różnych kształtach)
- plasterki sztuczne szwy
- folia NRC
- pilniczek do paznokci 





Ostatnia trzecia komora, która podzielona jest na trzy części mieści:
- 3 bandaże o szerokości 8 centymetrów
- 1 bandaż o szerokości 6 centymetrów
- 1 bandaż o szerokości 4 centymetry 






Uważam że jeżeli już raz podejmiemy ten wysiłek i skompletujemy apteczkę możemy się czuć w górach trochę bardziej bezpieczni i spokojni - ponieważ wiemy, że jesteśmy dobrze przygotowani.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz